Začína boj proti stále sa zvyšujúcim poplatkom

Neustále sa zvyšujúce transakčné poplatky sú tŕňom v oku britskej organizácii na ochranu spotrebiteľov. Práve sa začína kampaň na ich zrušenie alebo prinajmenšom obmedzenie.
Ľudia majú možnosť podporiť boj proti poplatkom podpisom internetovej petície.
Neprimerané transakčné poplatky
Which? je najväčšia britská organizácia na ochranu spotrebiteľov (v ČR s podobným cieľom pôsobí Združenie obrany spotrebiteľov). Na mušku si v aktuálnej kampani vzala takzvané servisné poplatky, ktoré si niektorí obchodníci účtujú za platbu kartou. V tejto praxi vynikajú práve nízkonákladové letecké spoločnosti. Najďalej je, ako inak, Ryanair. Poplatok si účtuje za každú letenku, na počte skutočných transakcií nezáleží. Aj keď obvykle existuje možnosť, ako sa poplatku vyhnúť, väčšina cestujúcich si túto cestu kvôli komplikovanosti nezvolí.
Nie náhodou upozorňuje Which? práve na Ryanair. Štvorčlenná rodina zaplatí za spiatočnú letenku len na poplatkoch 48 Euro. Táto nechválne známa spoločnosť nie je jediná, ktorá uplatňuje podobné praktiky. Rovnaká rodina by na poplatkoch zaplatila u aerolinky flybe viac než 45 Euro a 6 Euro u easyJet. Za prevedenie transakcie však letecká spoločnosť zaplatí asi 0,2 Euro. Aj pri použití kreditnej karty namiesto debetnej je poplatok maximálne 2% z hodnoty transakcie.
Britovia podpisujú on-line petíciu
Organizácia Which? pripravuje podanie sťažnosti pre ochranu hospodárskej súťaže. V Británii práve beží kampaň na podporu tejto sťažnosti, verejnosť má možnosť ju podporiť podpísaním on-line petície. 7. Marca bude sťažnosť spolu s petíciou odovzdaná úradu. Ak bude úspešná, môže to byť prvá veľká rana účtovaná neprimerane vysokých poplatkov. Ďalší vývoj prípadu budeme pre vás sledovať.
Jiří Parimucha, 15. 2. 2011
Páčia sa Vám ALetenky?
Komentáre