{{ location.label }}
{{ location.label }}
Odkiaľ letíte?
Kam letíte?
Kedy odchádzate?
Wau, Vy teda milujete cestovanie! Bohužiaľ, môžeme vyhľadávať maximálne medzi 10 letiskami naraz...
Vyberte dátum v budúcnosti, prosím. Ak budeme ponúkať cestovanie časom, dáme Vám vedieť.
Cestujete späť v čase? Uistite sa prosím, že dátum návratu je až po dátume odchodu.
V ponuke máme len lety na nasledujúcich 12 mesiacov, asi ste väčší plánovač ako my.
Hľadanie spojenia kamkoľvek nemôže byť kombinované so špecifickými dátumami.

Letisko Bratislava chce slovenská vláda prenajať

Back to news

Fotolia_47511654_XS.jpg

Tento týždeň sa na verejnosť dostal chystaný zámer slovenského ministerstva dopravy. V návrhu koncepcie ďalšieho rozvoja tohto letiska sa počíta s jeho prenájmom na ďalších 20 až 30 rokov. O schválení bude vláda hlasovať vo februári. Bratislavské letisko taktiež usiluje o príchod nových leteckých spoločností.

Namiesto privatizácie dlhodobý prenájom

Chystaný prenájom je zmenou oproti snahám predchádzajúcich slovenských vlád. Mikuláš Dzurinda presadzoval predaj celého letiska Bratislava (BTS) konzorciu firiem, v ktorom figurovala i finančná skupina Penta. V roku 2006 ho v kresle premiéra vystriedal Róbert Fico a pripravovaný predaj zastavil. Súčasná vláda pod vedením Ivety Radičovej pracuje na novej koncepcii rozvoja. Predfinálnu verziu dokumentu sa podarilo získať slovenskému denníku SME.

Bratislavské letisko by tak malo i naďalej zostať vo vlastníctve štátu. Vybraný nájomca by zaisťoval prevádzku a rozvoj počas predpokladanej doby 20 až 30 rokov. Štátu by odvádzal ročné nájomné. Ak návrh bude schválený, mohlo by sa výberové konanie uskutočniť už v druhej polovici tohto roku. Víťaz by potom prevzal prevádzku letiska koncom roku 2012.

Letisko potrebuje rozsiahle investície

Navrhovaná koncepcia ministerstva dopravy počíta v nasledujúcich desiatich rokoch s investíciami do rozvoja letiska vo výške 350 miliónov EUR. V havarijnom stave sú obe pristávacie dráhy. Bude potrebné opraviť podložie a kompletne vymeniť povrch. Kvôli vysokej finančnej náročnosti takejto akcie sa do budúcnosti uvažuje o zachovaní len jednej dráhy. Potrebné je ďalej dostavať nový terminál (prebiehajú búracie práce pôvodného), vybudovať rozmrazovacie stanovisko a parkovacie miesta pre lietadla.

Snaha pritiahnuť klasické letecké spoločnosti

Letisko Bratislava je v súčasnosti doménou najmä nízkonákladových  le­teckých spoločností. Dominantné postavenie tu má írsky Ryanair, ktorý prevádzkuje 14 pravidelných liniek a ďalšie sezónne. Len 5 ďalších spoločností má v Bratislave pravidelné letecké spojenie. Letisko stojí najmä o veľké letecké spoločnosti, ktoré by poskytli spojenie s hlavnými európskymi mestami. Špekulovalo sa o vstupe Alitalia, ktorá mala otvoriť linku do Ríma. Toto ale vyvrátila hovorkyňa letiska, Dana Madunická. Dodala, že vo svete je bežnou praxou finančná podpora štartu novej linky od podnikateľských a turistických asociácií, nie je to však prípad Bratislavy.

Zdroj: Denník SME

Komentáre

× Pri tomto článku ešte nie sú komentáre. Buďte prvý/á!

Pridajte komentár





Páčia sa Vám ALetenky?

Predtým, než opustíte túto stránku...

Považujete stránky Aletenky.sk za prínosné? 9 z 10 vašich kamarátov by sa páčil tiež. Rozširujte slová chvály o našich stránkach!